سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش را بجویید و آن را با بردباری و آرامش بیارایید [امام صادق علیه السلام]
قمه‏ زنی سنت یا بدعت؟
درباره



قمه‏ زنی سنت یا بدعت؟

وضعیت من در یاهـو
مهدی مسائلی
امام خمینی(ره):...اگر بناست با اعلام و نشر حکم خدا به مقام و موقعیتمان نزد مقدّس‌نماهای احمق و آخوندهای بی‌سواد صدمه‌ای بخورد، بگذارید هرچه بیشتر بخورد...ما باید سعی کنیم تا حصارهای جهل و خرافه را شکسته تا به سرچشمه زلال اسلام ناب محمدی، صلی الله علیه وآله، برسیم. و امروز غریب‌ترین چیزها در دنیا، همین اسلام است و نجات آن قربانی می‌خواهد و دعا کنید من نیز یکی از قربانی‌های آن گردم.صحیفه نور، ج 21، 2/7/67
آهنگ وبلاگ


جناب حاج منصور فقط شما عزادار امام حسین (ع) نیستید!

به گزارش مشرق، حاج منصور ارضی ظهر امروز سه شنبه در خلال مراسم دعای عرفه در صنف لباس فروش ها، در واکنش به بخشنامه مرکز امور مساجد مبنی بر جلوگیری از برهنه شدن در مساجد برای عزاداری گفت : بعضی افراد در این یکی دو روزه حرفهایی زدند که ما پیگیر شدیم و ثابت شد که این مسئولی که آن بخشنامه را تنظیم کرده اصلا حوزه نرفته است و نتیجه این می شود که به امام حسین (ع) و نوکر و دستگاه امام حسین(ع) اهانت می شود. این افراد دلهایشان برگشته و به این نکته که دین خدا بر همین عزاداریها پابرجاست توجه ندارند.

وی سپس با سیاسی کردن ماجرا، خود را از مجاهدین و مخالفان این نحوه از عزاداریها را جز قاعدین دانسته وگفته: «چرا حضرت آقا فرمودند ایرانی ها باید 9 دی و عاشورا رابزرگ بدارند و از آن مواظبت کنند؟ ...دور از چشم نامحرمان باید لخت شوید و سینه بزنید تا چشم دشمنان اسلام و انقلاب کور شود.»

بنگر که چگونه افراط را به جایی رسانده‌اند که اگر کسی بگوید لخت نشوید نتیجه می‌گیرند وی بی سواد بوده و روحانی نیست گمانم چند وقت دیگر فتوی دهند: اگر کسی بگوید لخت نشوید؛ مسلمان نیست، زیرا یکی از ضروریات اسلام را زیر سؤال برده است!

چنانچه هم اکنون در بعضی مجالس عزاداری این آقایان اگر کسی لخت نشود؛ با شدت و هدت خاصی از شخص می‌خواهند که یا لخت شود و یا مجلس را ترک کند.

حالا هم جناب حاج منصور از خودش مایه گذاشته و فتوی می‌دهد: دور از چشم نامحرمان باید لخت شوید و سینه بزنید.

جناب حاج منصور این باید را شما در آورده‌اید نه علما! بلکه بعضی علما فتوا داده‌اند: لخت نشوید! کار خوبی نیست مناسب شأن مجالس عزاداری نیست.

البته اسم آن علما را نیاوردیم تا شما به اصطلاح مقدسین فردا در مجلس عزاداری امام حسین ع قربت الی الله فحششان ندهید.

جناب حاج منصور آیا ائمه به ما دستور نداده‌اند که «کُونُوا زَیناً لَنا وَ لا تَکُونُوا شَیناً عَلَینَا؛ زینت ما باشید و برای ما ننگ و مایه سرافکندگی نباشید.» مگر ما شیعه آن بزرگواران نیستیم، ازکدام یک از ایشان گزارش شده که در عزاداری و غیرآن، علناً و یا مخفیانه، چنین می‌نموده‌اند که حال ما چنین می‌کنیم؛ آیا ما وظیفه نداریم به گونه‌ای رفتار نمائیم که دیگران با دیدن رفتارمان بگویند: « خداوند جعفر بن محمد را رحمت کند که چه نیکو اصحاب و پیروانش را ادب آموخته است.»

متاسفانه داخل کردن این اعمال زشت و نامشروع در اقامه عزا برای امام حسین (ع) از افسون‌های شیطانی است که برای توجیه مشروعیت آن، گاهی به خیال و اوهام خویش متوسل می‌شویم.

جناب حاج منصور شما نماد عزاداری نیستید که هر کس مثل شما عزاداری نکرد و آن را قبول نداشت، مخالف عزاداری باشد.

این را بدانید که هیچ شیعه‌ای، بلکه هیچ مسلمانی، بلکه هیچ انسان آزاده ای، نمی تواند با عزاداری امام حسین(ع) مخالف باشد. چشمی که برای آن حضرت اشک نریزد، یا نخواهد اشک بریزد، و دلی که در ماتم او نسوزد، چشم و دل انسان نیست. آن که با عزاداری امام حسین مخالفت می کند، هر چند نام شیعه یا مسلمان داشته باشد، پیش و بیش از هرچیز، از عمال و اعوان امویان است. باری، کسی در سده اخیر، به مخالفت با اصل عزاداری نپرداخته است. آن چه گفته می شود، اصلاحات در عزاداری است و نه انتقاد از نفس عزاداری. اما عوامفریبان، به عمد، محل نزاع را خلط می کنند و هو می‌اندازند که عده ای با عزاداری مخالفند و می‌خواهند آن را بر اندازند.

ای قلم بس است دیگر فردا ممکن این آقایان برایمان ختم لعن بگیرند...


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط مهدی مسائلی 89/8/27:: 10:39 صبح     |     () نظر