سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردم سه گونه اند : دانشمند و دانشجو و بی سر و پایان بیهوده . [امام صادق علیه السلام]
قمه‏ زنی سنت یا بدعت؟
درباره



قمه‏ زنی سنت یا بدعت؟

وضعیت من در یاهـو
مهدی مسائلی
امام خمینی(ره):...اگر بناست با اعلام و نشر حکم خدا به مقام و موقعیتمان نزد مقدّس‌نماهای احمق و آخوندهای بی‌سواد صدمه‌ای بخورد، بگذارید هرچه بیشتر بخورد...ما باید سعی کنیم تا حصارهای جهل و خرافه را شکسته تا به سرچشمه زلال اسلام ناب محمدی، صلی الله علیه وآله، برسیم. و امروز غریب‌ترین چیزها در دنیا، همین اسلام است و نجات آن قربانی می‌خواهد و دعا کنید من نیز یکی از قربانی‌های آن گردم.صحیفه نور، ج 21، 2/7/67
آهنگ وبلاگ
تخریب عاشورا دررسانه های غربی تلاش برای شکستن بال سرخ پرواز
نویسنده: رضافرخی

عاشورا نماد مقدس و تجلی ایمان وشهادت فرهنگ اصیل شیعه است. رویدادی که هر ساله با برپایی عزاداری ، باشکوه تر از گذشته گرامی داشته می شود. چرا که این رویداد علاوه بر تمام روایات درون خود ، نماد ظلم ستیزی وشهادت در راه آرمان های بزرگ الهی و انسانی است وهمین موضوع باعث شده که هیچ گاه کهنه نشود ، بلکه روز به روز وسال به سال برای جهان تشیع تازه تر از پیش مطرح می شود. از این رو نیز افراد روشن روان وآگاه دردنیای خارج از تشیع ، درمقابل این حقیقت مقدس یا سر تعظیم فرود می آورند وبه حقانیت آن اعتراف می کنند و یا به آن به عنوان نماد عده ای از مردمی که دراین دنیا زندگی می کنند احترام می گذارند.
    اما دراین بین کسانی هستند که از روی جهل و یا منفعت طلبی وسودجویی و یا ظالم بودن ، به عقاید دیگر انسان ها بی احترامی کرده و با نادیده گرفتن حقوق انسان ها دست به تخریب نمادها و مقدسات آنها می زنند. دراین مورد به خصوص به مسلمانان و به ویژه شیعیان توهین های زیادی شده است. جالب اینجاست که همه می دانیم که این هجمه وسیع، توهین وتخریب علیه آرمان های مقدس شیعه از طرف کسانی صورت می گیرد که داعیه آزادی اندیشه و متمدن بودن وفرهنگ مداری را دارند!
    دراین بین رسانه هایی چون اینترنت وشبکه های ماهواره ای و سینما وکلیپ های تصویری نقش عمده ای را دراین حرکت سازمان یافته دارند. و به واقع برای این رفتار تخریبی نظریه پردازانی دارند که نمونه آن را می توان فوکویاما دانست که سینمای آمریکا از او مستندی ساخت و وی کتاب پایان تاریخ خود را در سه کنفرانس جهانی تورنتو، واشینگتن و اورشلیم ارائه کرد .
    فوکویاما در کنفرانس اورشلیم با عنوان «بازشناسی هویّت شیعه» می گوید: شیعه، پرنده ای است که افق پروازش خیلی بالاتر از تیرهای ماست. پرنده ای که دو بال دارد: یک بال سبز و یک بال سرخ .
    او بال سبز این پرنده را مهدویّت و عدالت خواهی و بال سرخ را شهادت طلبی دانسته که ریشه در عاشورا دارد و شیعه را فنا ناپذیر کرده است ؛ به همین دلیل اعلام می کند درجنگ آخر الزمان شیعیان هستند که پیروزند وبرای همین برای مقابله با شیعیان راه حلی ارائه می دهد وآن گرفتن این دو بال است؛ او اعلام می کند که باید این دو بال (مهدویت و شهادت طلبی) را از شیعه گرفت تا بتوان بر آن چیره شد. جالب اینجاست که این نظریه پردازی با استقبال بسیار زیاد رسانه ای همراه بود.
    گروه های ضد شیعه عمدتاً تحت پوشش سیاستمداران غربی هستند ودرواقع فعالیت های آنان مطابق خواسته های سیاسی غرب است. البته ناگفته نماند که بعضی گروه های ضدشیعی عرب هم که با آنها همراهی می کنند از هر رسانه ای برای تخریب عاشورا وشیعه استفاده می نمایند. اما درچند سال آخیر تمرکز ویژه ای روی سایت های اینترنتی و کلیپ های تصویری داشته اند. به نحوی که سعی دارند با نشان دادن تصاویر ساختگی از عزاداری عاشورا و یا تصاویری از گروه های تندرو که اصلاً تطابقی با فرهنگ شیعه ندارند این فرهنگ و به ویژه عاشورا را خشن نشان دهند تا از آن تقدس زدایی کنند. به عنوان مثال می توان به سایت http://www.jesus-is-savior.com/اشاره کرد که معنای آن مسیح نجات بخش است. دربخشی از این سایت از شیعه به عنوان یکی از ادیان دروغین نام برده می شود و در آن هم تصویری را نشان می دهد که مادری سر فرزند خود را می شکافد ودر زیر این تصویر نوشته است که« این مادرسر فرزند خود را به خاطر ] امام[ حسین می شکافد؛ باشد که حسین پاداش او را بدهد!» و در ادامه نوشته شده : «این است روش شیعه. چه دین ارزشمندی است. شیعیان را دوست داشته باشید!»این تصویر همراه این جمله تخریبی دراین سایت نشان از کینه ای عمیق از شیعه دارد.
    کلیپ ها وتصاویر موجود در سایت مذکورهویت وتمدن شیعه را هدف قرار می دهد . به این ترتیب که درکنار نشان دادن قمه زدن بر فرق کودکان ، نوشته است:« این است تمدن شیعه. آیا باید از این مردم چیزی جز بمب گذاری انتظار داشت!» ویا در جایی دیگر درزیر این عکس ها وکلیپ ها نوشته است که «این است شیعه ای که آن را مذهب صلح می خوانند !» این جملات توهین آمیز که از سوی این سایت های وابسته به جریانات پول پرست غربی صورت می گیرد نشان از برنامه ریزی بزرگ آن ها برای تخریب شیعیان دارد.
    جالب این است که درقسمت پایین تر این سایت به طور ناشیانه کلیپ وتصویری از شیعیان عراق نشان داده می شود که معلوم نیست درکجای عراق است وبا کمی دقت می توان فهمید که این تصویر دریکی از کشورهای غربی فیلم برداری شده است . در زیر این تصویر نوشته شده است که« 30 سال حزب بعث شیعیان را بسته یود اما به محض این که آنها رفتند شیعیان رو به خشونت وخودزنی آوردند.»
    آنها هعمچنین سعی دارند درکلیپ ها و تصاویر خود قمه زنی را - علی رغم فتوای مراجع تقلید مبنی بر حرام بودن آن - به عنوان یکی از اصول جلوه دهند .
    همچنین از نمونه های دیگر تهاجم رسانه ای غرب علیه فرهنگ عاشورا می توان به این اشاره کرد که هنگامی که درسایت یوتیوب کلمه شیعه را جستجو می کنید کلیپی نمایش داده می شود که ابتدا درآن تصاویری از فرهنگ وتمدن غرب و بناهای زیبا نشان داده می شود و ناگاه تصویر قطع شده وجمله ای روی صفحه می آید که معنای این است : «اروپا بیدار شو» پس از این جمله تصویر قمه زنی و صورت های پرخون را نشان می دهد و درپایان نوشته می شود که »به زودی درشهر شما چنین چیزی اتفاق می افتد« وسعی دارد نشان دهد که به اصطلاح غرب متمدن باید جلوی فرهنگ شیعیان را بگیرد. جای تعجب است که این رسانه ها در تلاش برای خشن نمایش دادن شیعه هستند. مگر به جز این است که آمریکا و دولت های متحد با آن با جنگ ها و خونریزی های خود مظهر خشونت دردنیا هستند؟.
    متاسفانه موضوع به همین جا ختم نمی شود وفعالین ضد شیعی عرب هم دراین راه از هیچ حرکتی چشم پوشی نمی کنند که نمونه آن را می توان در سایت عربی «طریق الاسلام« دید که از عاشورا و شیعه با عنوان بدعتی دراسلام یاد می شود واعلام می کند که پیامبر اکرم (ص) این روز را عید اعلام کرده اند درحالی که شیعیان درآن عزاداری می کنند وسعی می کند با این دروغ پردازی های خود این افکار را درجهان اسلام ترویج دهد.
    این مطلب را به عینه می توان درمناظره تصویری دکتر تیجانی که متفکر شیعی است و دو نفر از متفکرانی که ادعای مشرک بودن شیعه را دارند مشاهده کرد. درحین این مناظره تصویری ، درحالی که برتری استدلالی با دکتر تیجانی است اما خود این سایت وشبکه سعی دارد با نشان دادن قمه زنی درعاشورا درحین مناظره ، به بیننده القا کند که شیعیان خشونت طلب هستند وبه این وسیله استدلالات دکتر تیجانی را باطل اعلام کند .
    تمام این موارد درحالی است که رسانه ای مانند بی بی سی که داعیه حرفه ای بودن دارد درسایت خود از این تصاویر استفاده کرده و سعی دارد شیعه را خشن و غیر انسانی معرفی کند و هر فرد آگاهی می داند که این روش خلاف حرفه ای گری است، چرا که رسانه ای که عده ای از مردم جهان را تخریب می کند و مقدسات آنها را نادیده می گیرد تنها ابزاری است دردست مشتی سیاستمدار فریبکار که برای اهداف استعماری خود دست به هر کاری می زنند. رسانه هایی دیگر مانند شبکه های ماهواره نیز برای این تخریب فرهنگ عاشورا مورد استفاده هستند. نمونه آن را می توان درشبکه های فارسی متصل به سیاستمداران غربی دید که درآن به این مقدسات توهین می شود . از جمله شبکه انجمن پادشاهی ایران که درحال ورشکستگی است و درآن به طور آشکار به امام حسین (ع) توهین می شود.
    به واقع همه این هزینه ها ودروغ پردازی ها وتخریب وتوهین ها تنها به خاطر کینه عجیب نسبت به شیعیان واحساس خطر فرهنگی از سوی غرب است. چرا که تفکر اصیل شیعی به خاطر فطری بودن ، دردل هرانسان آگاهی نفوذ خواهد کرد وآن گاه تمام دنیا درمقابل ظلم های غربی ها خواهد ایستاد چرا که فرهنگ عاشورا وفرهنگ شیعه فراتر از آن است که با مشتی مهمل گویی ودروغ پردازی تضعیف شوداما نقطه جالب توجه اینجاست که تمام رسانه های غربی و یا رسانه های عربی که بازیچه سیاستمداران غرب قرار گرفته اند با این تخریب ها تنها اعتبار رسانه ای خود را زیر سوال می برند و باعث نفرت جهان تشیع از خود می شوند.
    اما وظیفه ما شیعیان در مقابل این سیل تهاجم رسانه ای چیست؟ وظیفه ما این است که بابرپایی صحیح عزاداری ، سنت های اصیل این مراسم را زنده نگه داشته و فرهنگ قدرتمند اسلام و تشیع را آن گونه که هست به جهان معرفی کنیم و در این راه از هر وسیله ای به خصوص رسانه ها برای معرفی این فرهنگ استفاده نماییم.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط مهدی مسائلی 88/10/3:: 4:30 عصر     |     () نظر